High School jaar Charlotte

VAKANTIE

Heee allemaal!

Ik heb jullie veel te vertellen!

Op school gaat alles nog steeds heel goed, je gaat nu merken dat je vrienden hebt gemaakt. Het Engels praten gaat makkelijker en soms betrap ik mezelf er zelfs op dat ik het Nederlandse woord niet meer weet. Best erg eigelijk, maar beloof jullie dat ik niet met een Amerikaans accent terug kom hoor. OneAct elke dag valt eigelijk alleen een beetje tegen. Ik ben totaal geen musical type maar dacht, nou misschien verander ik wel van gedachte na dit. Maar nee, de mensen die meedoen zijn echt heel gezellig maar ben denk ik blij als het over is. Dinsdag hebben we onze eerste competitie, dus we zullen zien hoe we presteren.

Oh en heb 2 weken geleden dit gesprek gehad:
Meisje: Waar kom je vandaan?
Ik: The Netherlands
Meisje: wow dus je spreekt Peter Pan?
( ze dacht dat ik Neverland zei, en bedoelde dit als een serieuze vraag).......

Vorige week zaterdag om 9:00 kwam een vrouw van de organisatie me helpen met inpakken, want ik moest die dag verhuizen naar een ander gezin. Het oude gezin had veel regels overtreden ( ze kregen een uitkering wat absloot niet mag als gastgezin, nieuwe mensen woonden in het huis) dus moesten ze mij uit huis plaatsen. M'n gastvader was heel boos en zei geen eens gedaan maar m'n gastmoeder was wel heel aardig en heeft me zelfs me kerstcadeautje gegeven. Mij werd de dag daarvoor verteld dat ik ging verhuizen, na 2 weken alles uitzoeken. Die zaterdag heeft het inpakken 30 minuten geduurd, en daarna was ik weg....
Mijn nieuwe gastgezin bestaat uit de ouders, dochter (17), zoon ( 15) en dochter (12). Met die dochter was ik al langer bevriend, en ben er ook al vaker thuis geweest, dus dat voelde wel goed. Ik woon nu ongeveer 10 minuten van m'n oude huis vandaan en heb het hier naar m'n zin. Ik heb nu weer een broer en zus!

We zijn die zelfde avond nog naar een Volleybal wedstrijd gegaan! Ongeveer 6000 andere mensen waren daar om de wedstrijd te zien, en wat was het leuk om daar bij te zijn. Alle Amerikanen zijn vreselijk into sport, dus iedereen draagt dan ook rood ( Kleur van het team). Na juichen, aanmoedigen en schreeuwen hebben ze dan ook gewonnen. Vorige week vrijdag ben ik naar een ijshockey wedstrijd gegaan. Het beste is als ze gaan vechten, want dan gaat iedereen staan, juichen en het is precies zoals op tv!

De eerste week bij m'n nieuwe gastgezin was leuk. De ouders zijn heel aardig en de situatie is gewoon stabiel, gelukkig! Woensdag is het hier de eerste dag van de Thanksgiving Break. Iedereen in Amerika is dan vrij. Het is de traditie om een kalkoen te eten, nog meer voedsel eten en dik worden dat weekend. De dag na Thanksgiving is Black Friday. Deze dag is ongeloofelijk gewoon, elk jaar gaan er 55 mensen dood die dag. De uitverkoop is enorm die dag zodat mensen uren lang in mega rijen moeten staan om in de winkel te komen en dan vervolgens in de winkel nog eens in een rij te staan voor hetgene wat je wilt hebben. Sommige mensen gedragen zich dan ook als beesten waardoor mensen vallen en iedereen over mensen heen rent. Ik kan het zelf ook niet echt geloven, maar ik heb er enorm zin in!

Gisteren heeft een vriendin Sydney me meegenomen naar de laatste Husker Nebraska Football Game. Football is hier zo groot, dat is gewoon niet te beschrijven. We hadden goede plaasten, maar ik heb het eerste half uur van de wedstrijd alleen maar gelet op hoe groot alles was! Het was een stadion waar 87000 mensen in kunnen en na de verbouwing 94000. Phff, daar is zelfs het Feyenoord stadion niks bij! Iedereen droeg natuurlijk de kleur rood, en het was echt een geweldige ervaring wat ik nooit zal vergeten!

Wij gaan deze vakantie naar Wisconsin, dat is een noordelijke staat vlakbij Canada. Familie van mijn gastgezin woont daar, dus dan ga je daar op z'n Amerkaans gewoon even 15 uur voor in de auto zitten. Wij als Nederlanders zijn dat niet gewend, maar hier zijn de afstanden enorm. Als ik terug kom

Ik kan niet wachten! Deze week wordt geweldig. Mijn school football team heeft het zelfs tot de finale van de staat gehaald! Dus spelen ze deze dinsdag in het Memorial Stadium ( 87000 mensen). Wat wordt dat een spectakel, iedereen heeft er zin in!

In Nederland is sinterklaas weer begonnen, wat had ik nog graag m'n schoen willen zetten eigelijk. Hoop dat 't weer een leuke Sinterklaas wordt voor iedereen!

XXXXX

Reacties

Reacties

familie van den Berg

hoi Charlotte, wat heerlijk om te lezen dat je het naar je zin hebt. Julia heeft jou plaatsje dit weekend ingenomen en heeft bij Vera en Mathijs geslapen. zondag zijn ze gaan snowboarden met Mark als instructeur (had die wonderma van je weer geregeld) Ze stikt vandaag van de spierpijn en probeert me keihard over te halen haar te laten snowboarden komende vakantie...............doen we dat? ik weetut nog niet.........
Nog even bakkie, borreltje, soepie gedaan bij ons met je pa en ma. Ouderwets gezellig aan de keukentafel, je kent het wel. Julia had zich verslapen in jou heerlijke bedje heb ik begrepen, want jou wekker stond nog op de zomertijd! Ach ja, je wordt van alle kanten gemist merk je wel. En ja! ik mis je ook!!! Gelukkig weten we allemaal dat dit jaar al werkelijk een hele tijd in jou koppige koppie gepland stond, dus al zouden we allemaal willen (dat willen we natuurlijk niet echt) we zouden het er NOOIT uitkrijgen lieverd...
Jelle en Julia zijn weer pietjes geweest afgelopen zaterdag en hebben zich prima vermaakt, altijd leuk om dat te doen.Al met al een druk weekendje voor onze koters merk je wel, maar reuze gezellig. Als Jelle nou komende week nog wat voor zijn PWS gaat doen, is mijn hart ook gerust. Hij is mij wat TE relaxed zullen we maar zeggen.
Meid, wij wensen jou een hele mooie tijd bij je nieuwe gezin, het wordt vast gezellig! Mooie vakantie en een dikke kus van ons.

Nicky Tuinenburg

Via het reismeeverhaal van Jaap las ik dat je ook op pad bent, met leuke verhaLen, gaaf dat je dit mee maakt. Nog veel plezier en leuk dat er zoveel aandacht voor volleybal is. Dat doet mij goed. groet Niocky

sitske

Hoi Charlotte,
'k sprak je ouders afgelopen weekend op een feestje en was dus al aardig op de hoogte van je laatste ervaringen. Klinkt heel gezellig bij je nieuwe family.
Fijne tijd daar en een leuke vakantie hoor. Groetjes Sitske.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active