High School jaar Charlotte

Alweer bijna 3 maanden!

Heee allemaal,

Wat gaat de tijd toch snel, ik zit hier nu al 2,5 maand terwijl ik het gevoel heb alsof ik hier nog maar een maand ben! Ik heb nu een soort van vakantie( 4 dagen weekend). Dit is het 'end of the quarter', dus alle cijfers worden ingeleverd en wij zijn lekker vrij. Morgen ga pompoenen kopen en allerlei versier dingen kopen. S'avonds ga ik waarschijnlijk met een vriendin naar de film en zaterdag misschien naar Omaha. Omaha is hier de grootste stad in de staat. Met alle buitenlandse studenten gaan we ergens eten en wat winkelen.

De afgelopen weken is er veel gebeur hier, dingen die ik nooit had verwacht. De dochter van mijn gastgezin heeft haar baby een maand geleden gekregen, maar zij en haar vriend zijn uit elkaar dus wonen de baby en dochter nu bij ons in huis. Het zijn dus nogal hectische weken geweest, maar hoop dat 't snel wat stabieler wordt.

Maar er zijn ook een heleboel leuke dingen gebeurd:
Ik heb teamdinner gehad bij iemand thuis, de beste spelers zouden die dag daarna een hele belangrijke wedstrijd hebben. De beste speler van ons team is deze week zelfs 6e van de staat geworden! Nadat ik met een aantal meiden naar haar wedstrijd was wezen kijken, gingen we ergens eten. Ik wist niet of ik genoeg geld bij me had dus ik vroeg 'How much does water cost?' Blijkbaar is water in restaurants hier gratis, iedereen moest keihard lachen, dus had m'n blunder ook weer gehad voor die dag.

Een aantal weken geleden had Norris een uit wedstrijd in Beatrice ( de grootste rivaal van onze school). Ik weet zeker dat zowat de helft van onze school ons team kwam aanmoedigen, dat was echt heel leuk om te zien. We hebben helaas wel verloren maarja. Daarna gingen Caity, Sam en ik naar een mexicaans restaurant om daar 'fried icecream' te eten, oh wat smaakte dat goed nadat we 3 uur buiten haddden gezeten met maar 6 graden. De dag daarna ben ik met Chloe en haar broertje naar 'Roca Berry Farm' geweest. Dat is een pompoenen boerderij die ze in de maand oktober omtoveren tot een halloween atraktie. Het was een mega groot terrein met 3 spookhuizen, eet tentjes, trampoline's en de 2 leukste atrakties: Haunted Hayrack Ride & The Psycho Path.
The Haunted Hayrack Ride: een tocht met een traktor en daarachter een kar waar zo'n 25 mensen op konden zitten. S'avonds als het donker werd, mochten we eindelijk mee. Het was een tocht door de graanvelden waar verklede mensen uit sprongen, oude huizen werden nagebouwd, mensen kwamen uit de bossen gerend, enge geluiden om je verschrikkelijk bang te maken.
The Psycho Path: een tocht die je zelf moest lopen door een eng bos. Mensen achtervolgde je, pistoolgeluiden, enge clowns, onverwachte voorwerpen die vanuit het niets te voorschijn kwamen. Dit was zeker weten het leukste en het engste van heel de avond. Halloween is echt enorm groot hier, ik kan niet wachten totdat het 31 oktober is!

School spirit hier in Amerika is enorm: je probeert naar zoveel mogelijk sportwedstrijden te gaan, je probeert zoveel mogelijk activiteiten te doen en je draagt zoveel mogelijk kleding waar 'Norris High School' staat. Dat is een heel groot verschil met Nederland, want wij proberen school te ontlopen. Een Pep Rally is een moment dat je je schoolspirit kan laten zien, deze Pep Rally dit keer was in het winkelcentrum in de stad. Alle cheerleaders deden een optreden, veel mensen droegen de schoolkleuren ( rood, wit, blauw) en alle leerlingen deden verschillende spellen terwijl de schoolband hun optreden gaf. Ondertussen was er gratis eten en het was echt een leuke avond!

Vorige week was het typisch 'Nebraska weer'. Wisselvallig, extreem en totaal onverwacht. Zoals ik dinsdag nog in 26 graden aan 't hardlopen was was het vrijdag 10 graden en zaterdag kans op tornado's en was er bliksem 20 meter verderop. De dag daarna zijn we naar Iowa geweest, dat is de oostelijke staat van Nebraska. We gingenfamilie bezoeken en iedereen kon natuurlijk ook gelijk de baby zien.

Deze maandag heb ik auditie gedaan voor OneAct. Dat is een soort van kleine musical van 30 minuten. Ik ben echt totaal géén musical type, maar ik ken veel mensen die ook auditie deden en ik dacht dat het gewoon heel leuk was om ergens mee mee te doen. Ik heb 't uiteindelijk tot 'the chorus' gemaakt. Dat betekent eigelijk gewoon achtergrond mensen, gelukkig zijn er nog 25 zoals mij dus dat wordt een gezellige boel!We beginnen volgende week maandag met de eerste training, ik heb er zin in.

School begint gelukkig ook steeds leuker te worden, ik ga me plekje steeds meer vinden en 't Engels praten is lang niet meer zo vermoeiend als 't was. Sommige zeggen zelfs al dat m'n accent minder wordt: gelukkig! Langerzamerhand begin ik ook wel de verschillen te zien tussen de landen. Ik kan wel zeggen dat Amerikanen veel vriendelijker, openener en vooral overdreven zijn vergeleken de gesloten Nederlanders. Mensen zeggen hier altijd gedag tegen elkaar, vragen hoehet met je gaat enzo.''I Love you, You're amazing, that's sogreat'' zijn dingen die hier elke dag gezegd worden en voor ons is datheel overdreven om te zeggen, maar hieris dat allemaal heel normaal, je begint er echt aan te wennen.Ik begin wel kleine dingen in Nederland te missen, die kleine dingen zoals even je fiets pakken en naar een vriendin gaan, want dat bestaat hier niet in 'het land van de grote afstanden'. Ik heb gelukkig veel om naar uit te kijken, zoals Halloween, Thanksgiving en Kerst natuurlijk!

Ik ga weer verder genieten van m'n 4daagse weekend! Ik hoop dat de regen snel ophoudt in Nederland en dat jullie nog even van de zon kunnen genieten.

XXX Charlotte

Reacties

Reacties

Mams

Zo te lezen hoef je je nog niet te vervelen. Wat leuk dat je in de musical geplaatst bent. Ben je net als Vera de komende maanden bezig met toneel. Maak maar wat foto's van Halloween, leuk om op de site te plaatsen, wij doen hier in Nederland eingenlijk niets aan. Heb weer genoten van je schrijven. Xxx p.s. Succes volgende week met toneel.

Ad en Henny van den Broek

Hallo Charlotte,
wat hebben we weer een gezellig verhaal gelezen. waar ik benieuwd naar ben: is de familie waar je woont ook erg bezig met de verkiezingen en zijn ze voor Obama of Romney. We kijken uit naar je Halloween-belevenis. groetjes van ons

anke

hoi meis, je maakt ook van alles mee daar in nebraska.
het weer is hier stabiel dat wil zeggen een hele dag regen.
Geniet van je vrije dagen (kleine vakantie) en heel veel plezier met halloween.

Fam. AG van Dulst

Hallo Charlot leuk wat je allemaal meemaakt, je hoeft je niet te vervelen !!! En zoals een amerikaan zich uit zien wij hier alleen maar op TV. Maar hier in het gezin wordt altijd Love You genoemd, is wel leuk hé, maar daar is het overal. Leuk dat je geniet en vriendinnen hebt. Op fb. volgen doen wij ook, we denken aan je en hebben het vaak over je !! Lieve Charlot, tot het volgende bericht. xxxxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active