High School jaar Charlotte

Week #12

Heee allemaal,

De tijd is weer enorm snel gegaan. Halloween zit er weer op en Thanksgiving staat alweer bijna voor de deur! En er is weer veel gebeurd in 2 weken.

Deze week is OneAct begonnen. Ik ben geen musical fan maar ik had er toch zin in. Er bleken veel mensen in de mini-musical te zitten die ik ken, en het is wel leuk. We hebben elke dag repetities van anderhalf uur. We hebben over 3 weken zelfs al onze eerste competitie! Ik mag zelfs een zin zeggen: 'the pie fell'. Jaja wel 3 hele woorden....

Het vorige weekend ben ik naar Omaha geweest. Omaha is de grootste stad in de staat, dus dat betekent natuurlijk ook heel veel winkels! Laura en Maria wonen allebei in Omaha, en zijn ook exchange students. Laura is Nederlands en Maria is Spaans, die zaterdagavond kondenwe bij Laura blijven slapen. Zaterdag hebben we de hele dag gewinkeld, wat hier heel leuk is omdat het best goedkoop is. Daarna zijn we naar een restaurant gegaan om eindelijk even uit te rusten van al dat geslenter. s'Avonds werden we opgehaald door Laura's gastvader. Toen hebben we op een mega grote tv zo'n horror film gekeken. Nooit dat ik daar natuurlijk iets van gevold heb, maar het was heel gezellig! Het was ook heel leuk om te horen wat zij allemaal meemaken en hoe zij het hier vinden.

Woensdag 31 oktober, de dag waar ik zo naar uitkeek. Eindelijk Halloween! In Nederland zien we het natuurlijk alleen maar in de films maar hier vieren ze het groots. Ik ging met een meisje van m'n school naar haar dorp 'trick or treating'. Dat is bij alle huizen langsgaan voor snoep. Eigelijk waren we daar natuurlijk veelste oud voor, maar ik wilde het gewoon een keertje meemaken, want dit was m'n eerste en laaste echte halloween. En ja, veel huizen waren versierd met spinnen, witte doeken, bloeddruppels, spoken, pompoenen en andere enge dingen. Ik was die avond verkleed als een Elfje en het meisje die meeging was een Indiaan. We zijn zoveel huizen langsgegaan dat we een hele box vol hebben met snoep nu, dat gaat natuurlijk nog geen 4 dagen duren totdat dat op is!

Deze vrijdag speelde het football team van mijn school de 2e ronde van de 'play off's. Ik weet niet precies wat het is, maar voor het eerst in 6 jaar spelen ze weer in de play offs, en blijkbaar is het iets groots om te bereiken. Niemand verwachtte dat Norris de wedstrijd zou gaan winnen, maar ze wonnen met grote getallen! Dit betekent dat ze nu naar de halve finale van de staat gaan! De wedstrijd is vrijdag, en als ze die winnen spelen ze in de finale in het grote stadion. Het grote stadion in Nebraska is enorm, er kunnen 94000 mensen in! Het zou dus echt geweldig zijn als ze volgende week vrijdag winnen!

Gister ben ik bij een vriendin blijven slapen, waar we de volgende dag een BBQ hadden en met z'n alle de Nebraska Husker football game hebben gekeken. Daarna zijn we wezen bowlen en nu is het weekend alweer over.

Op school gaat ook alles goed, ik kan nu met iemand meerijden die bij me in de buurt woont. Dat is zo fijn, want nu hoef ik niet meer met de bus gelukkig! De schooldagen lijken veel sneller te gaan, misschien is dat omdat ik nu meer mensen ken en het meer naar me zin heb. Het gaat allemaal gewoon makkelijker. Het Engels praten gaat hopelijk beter, ik wil zo graag af van m'n accent!

De verkiezingen zijn al over 2 dagen, en ik heb nog nooit zulke hatelijke campagnes gezien. Ze schelden elkaar nog net niet uit..... Iedereen is heel bij als dit voorbij is. Deze week werd New York door de orkaan Sandy getroffen. En niet alleen de stad, vele andere staten werden hard getroffen, maar ik hoop dat alles snel en goed opgelost wordt, want iedereen hier heeft wel een familie lid in dat gebied.

Ik denk dat Sinterklaas al een beetje gaat beginnen, ben wel jaloers hoor. Maar hoop dat 't weer een leuke Sinterklaas wordt dit jaar!

XXX

Reacties

Reacties

Fam. AG van Dulst

Hallo Charlot, je schrijft weer een boeiend verhaal, fijn dat je het nu naar je zin hebt en de taal ook aardig goed beheerst. Dat accent komt wel !!!! Hier liggen inderdaad de sinterklaas spulletjes overal in de winkels. Nog 2 weken en dan komt ie aan !!! Veel plezier nog meis tot het volgende bericht !! We denken aan je xxxxx

Jaap Moon and family

Heej lieve Charlie, wat een verhalen weer , ik zou wel even om een hoekje willen kijken daar. Die halloween verhalen lijken vind ik geweldig. Maak je wel veel foto's? van je musical en hoe jij eruit zag met die halloween dagen? Ben je dan helemaal geschminkt?Ik wil jou weleen dat amerikaanse taaltje horen spreken zeg!
Geweldig je vehalen ga door ga door. Dag liefje we kijken weer uit naar je volgende verhaal zorg goed voor jezelf ik vind je een stoer wuufje dikke kus van ons xx

Sitske

Hey Charlotte,
Was vanavond aan 't skypen met Jaap en vroeg of jij ook een blog bijhoudt en ja hoor,.....meid wat een verhalen.
' K ben bij verhaal 1 begonnen en was dus wel een poosje bezig, leuk hoor. Jij hebt 't echt super! Lekker dat alles zo goedkoop is. Dat is bij Jaap wel anders met die ponden, 't geld vliegt z'n portemonnee uit. Welk vak vind je eigenlijk het leukst? Lekker blijven genieten zo jôh! Doei!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active