High School jaar Charlotte

Een maand van huis

Hii allemaal,

Ik ben nu al een maandje in Amerika. De tijd gaat echt enorm snel, dat is wel een goed teken gelukkig! 1 maand van de 10 maanden zit er alweer op.

Vorige week zaterdag was dan de Husker game. Nebraska staat bekend om de grote football fans, en het klopt ook helemaal. Zaterdagochtend gingen we naar een 'farmersmarket' in Lincoln. Echt gewoon iedereen droeg in de ochtend al de kleuren van de Huskers: zwart en rood. Voordat de wedstrijd begint moet je zorgen dat je de stad uit bent. In het stadion passen 84.000 mensen, en die komen allemaal rond de middag aan. Zoals voetbal groot is in Nederland is American Football de grootste sport in Nebraska, alleen staat elke inwoner in deze staat achter het Huskerteam. Eind van de middag begon dan de wedstrijd. Allemaal in ons zwart/rode outfit op de bank kijken naar een sport die ik alleen maarzie als mensen die elkaaromver beuken. Het was wel echt heel leuk om te zien hoe fanatiek iedereen hier is!

De week daarna op school verliep zoals alle andere weken. Lange schooldagen die elke dag hetzelfde zijn. Voor de mensen die zich afvragen of het net zo is als in de film: JA. De kluisjes, de cheerleaders en nog veel meer. Het golfen gaat steeds beter gelukkig. Het blijft lastig want het is echt een moeilijke sport. We trainen gelukkig elke dag en heb morgen al m'n eerste wedstrijd! We hebben echt een gezellig team dus het is jammer dat het golfseizoen al over 3 weken over is...

Het viel me de laatste weken op dat de gemiddelde Amerikaan niet bepaald slim is.... Ze krijgen hier alleen Amerikaanse geschiedenis en Amerikaanse aardrijkskunde. Ze weten hier niet echt veel van de wereld. Toen ik met wat meiden aan 't praten was, wisten ze niet waar Europa lag. Wat grappige opmerkingen van mensen hier:
- Geschiedenisleraar: 'Ik dacht dat The Netherlands en Holland twee verschillende landen waren'
- 'Oh dus je komt uit Nederland, dus je spreekt Duits'
- 'Wow hebben jullie ook Iphone's in Europa!'
- 'Scheren jullie je benen ook in Nederland?'
- 'Oh dus je komt uit Nederland, leuk joh! Waar ligt dat ergens?'

Dit weekend gingen we met alle exchange students een nachtje kamperen bij het Fremont Lake. Zaterdagochtend vroeg werd ik opgehaald en na 1,5 uur rijden waren we er eindelijk. Ik zag ook weer de 2 Nederlanders waarmee ik heb gereisd. Alle mensen kwamen echt uit allemaal verschillende landen. Van Mexico tot Noorwegen en van Zuid-Korea tot Spanje, echt heel leuk om zoveel verschillende mensen te hebben op een plek. Eerst hebben we met z'n alle geluncht en daarna gingen we varen met de boot. Degene voor me die aan 't waterskieen was brak de touw, dus dat ging helaas niet meer door. Wij zijn toen op zo'n grote band gegaan, en wat gingen we hard, dat was echt heel leuk! Daarna hadden we een soort spel dat je over de camping moest lopen en verschillende dingen moet verzamelen. Daarna was het etenstijd. Het is nog steeds wennen dat ze hier altijd na 19:00 eten en dat wij als Nederlanders tijden tussen 17:00-18:00 gewend zijn. Daarna hadden we een groot kampvuur waar we heel de avond gezellig hebben gezeten met iedereen. We hadden echt een gezellige groep. Jahoor en toen was het bedtijd. Ik denk dat dit toch wel de vreselijkste nacht in m'n leven was/zal zijn. We sliepen in een slaapzak op de grond, de treinrails met 30jaar oude treinen was 800meter verderop dus we hebben heel de nacht maar een beetje treinen lopen tellen die langs kwamen. Ik ben denk ik geen kampeerder. Gelukkig was het met de meiden wel heel gezellig. De volgende ochtend hadden we donuts als ontbijt!! Even wennen die zoete dingen in de ochtend. Daarna was het alweer tijd om in te pakken, afscheid te nemen en weer terug te rijden naar Hickman. Gelukkig organiseren ze over een paar maanden weer iets, want het was echt super.

Vandaag heb ik inkopen gedaan voor Homecoming met 3 meiden van school. Morgen is de eerste dag van 'Homecoming Week'. Dit betekent dat elke dag deze week een verschillend thema heeft.

Maandag: Color day, onze kleur is roze
Dinsdag: Camo day, iedereen draagt dat leger/camouflage kleren
Woensdag: Nerd/jock day, iedereen kleedt zich als nerd of als een atleet
Donderdag: Hallway Themday, ons thema is super helden
Vrijdag: Spirit day, iedereen draagt dan de kleuren van de school ( blauw, rood, wit)

Vrijdagavond is er dan een football wedstrijd op school en daarna is er een schoolfeest. Zowat iedereen kijkt heel erg uit naar deze week. Iedereen ziet er gek uit en ik heb er heel veel zin in!

Ik laat jullie snel weten hoe Homecoming was!

XX Charlotte

Reacties

Reacties

Mams

Wat een leuk weekend, misschien nog een keer kamperen en raak je het een beetje gewend. Wat gaat de tijd snel, 1 mnd voorbij. Het is hier in huis wel veeeel stiller hoor. Heel veel plezier deze week op school. Xxx

Rosa

Fijn om te horen dat je het zo naar je zin hebt Charlot!
Nadat ik dit allemaal lees, wordt ik echt jaloers
Ik wil ook weg, maar moet jammer genoeg nog paar maandjes wachten.
Veel plezier met de homecoming!
xxxxxxxxx

Oma en opa

Hoi oudste
Wat een leuk verhaal over je eerste maand in dat voor ons bijzondere Amerika .klaarblijkelijk heb je het goed naar je zin en we begrijpen dat het gediciplineerd leven je goed bevalt . Hou je enthousiastme goed op peil en probeer die Amerikanen iets bij te brengen over het leven buiten hun landsgrenzen .
Veel plezier en geniet ervan .

Kris

Hee schattie,
Wat leuk om dit te lezen haha ik voel me heel slim nu na die opmerkingen, ik zit nu in de klas bij manageral accountancy en snap er niks van, de man die t geeft komt toevallig uit amerika maar hij praat met veeeeeeeel te moeilijke woorden haha maar btw echt leuk om te zien dat je t leuk hebt, ik mis je heel erg maar ik gun t je van harte!! Dikke kus en veel plezier!!!

Merel

heeeeee charlot,
hahaha dat homecoming is echt super grappig dat wil ik hier in Nederland ook wel. ik ben blij dat je het zo leuk hebt, alleen mis je wel. nog maar 9 maanden hahah.

xxxxxxxxxxxxxxxxxx merel

Ad en Henny van den Broek

Hallo charlotte,
wat een gezellige verhalen lezen we van je. Ik ben blij dat het zo goed gaat. Wat zul je een golf-kei worden. Ik ben erg benieuwd naar je verhaal van de homecoming. We zien uit naar je nieuwe berichtjes. groetjes Ad en Henny

Ome Wim & Tante Christine

Leuke ervaringen doe je allemaal op hoor in de States. Erg leuk om je ervaringen te lezen. De tijd gaat inderdaad snel, voor je 't weet ben je weer terug.
Geniet er van en tot het volgende verhaal,
groetjes van ons allemaal!!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active