High School jaar Charlotte

De eerste schoolweken

Hii allemaal,

Op 14 augustus moest ik al naar school komen om daar m'n vakken te kiezen. Ik heb zowat alle vakken gekozen die je in Nederland niet kan kiezen: Huisontwerpen, Koken, Amerikaanse geschiedenis, Statistieken, Engels, Jaarboeken pottenbakken. Wat ook fijn is dat ik niet zoveel huiswerk ga krijgen bij deze vakken :)

Na het kiezen van m'n vakken, kwamen er 3 meiden naar me toe of dat ik mee wilde gaan lunchen. Het waren hele aardige meiden en vond 't heel leuk dat ik werd meegevraagd.

De dag daarna begon het dan toch echt: m'n eerste schooldag. Ik was super zenuwachtig en zeker omdat 't mijn verjaardag was voelde het een beetje raar. Maar iedereen was erg aardig en geinteresseerd. De lunch vond ik wel erg eng, want bij wie moest ik gaan zitten? Gelukkig vroegen er al snel wat meiden of dat ik mee wilde lunchen, wat een opluchting was dat! De lessen waren verder allemaal goed te volgen, dus dat viel ook mee. Die zelfde avond hebben die 3 meiden van de vorige dag me meegenomennaar een restaurantvoor m'n verjaardag. Dat vond ik echt een leuke verassing!

De andere schooldagen verliepen goed, alleen ben ik nog steeds zenuwachtig voor de pauzes soms. Het schoolleven ishier typisch zoals in de film. Je hebt de cheerleaders, footballplayers, de computer mensen, de lange rode kluisjes, de vieze lunches en ook opvallend was dat bijna iedereen methun eigenauto naar school komt.

Vorige week vrijdag heb ik me opgegeven voor het Norris Highschool Girls Golf team. De dag daarna was de teamfoto al, dus ik was precies op tijd. De meiden zijn allemaal erg aardig, maar het golfen is nog best moeilijk! Zondag was dan m'n 'welcome to America' party. Veel kennissen en familie was er van m'n gastgezin. Allemaal leuke mensen en de XXXL hamburgers waren ook niet verkeerd bij de lunch.

Een normale dag gaat zo:
07:00 wekker
07:50 vertrekt de schoolbus
08:30 begint de school
12:30-13:00 lunch
15:30 eindelijk de laatste les afgelopen en rennen om de bus naar de golfbaan te halen
16:00 training op de golfbaan
18:30 weer thuis om te eten, douchen en huiswerk te maken.

Het Engels praten is nog best vermoeiend, omdat het niet zo natuurlijk is als Nederlands praten. Maar iedereen begrijpt dat wel en zijn wel geduldig, want ze hebben hier elk jaar buitenlandse studenten. Het is allemaal nog wat wennen maar ik heb een erg leuk gastgezin en de mensen op school zijn ook aardig dus ik denk dat 't wel goed moet komen! Vrijdag wil ik naar m'n eerste HighSchool football game gaan, en zaterdag begint hier het professionele American Football. Het team in Lincoln is 'The Huskers'. Ik heb zin in zaterdagavond, want iedereen is hier football fan, dus dat wordt een typisch groot Amerikaans feest.

Ik hoop dat elke dag beter gaat met m'n Engels en dat ik snel vrienden maak! Ik hou jullie op de hoogte,

XXXX Charlotte

Reacties

Reacties

Sandra

Hoi Charlotte, leuk te lezen dat het allemaal goed gaat. Je maakt vast veel nieuwe vrienden en vriendinnen. Leuk dat je zo goed opgenomen wordt. Veel studieplezier met deze vakken hoor. Groetjes van ons allemaal.

Annelou

Hee Charlotte, leuk om je belevenissen te lezen! Ook tof dat je zo leuk wordt opgevangen door iedereen! Veel plezier nog, xxx

Charlotte

Heey Charlot!
Gaaf wat je nu allemaal al mee maakt! Geniet er van en met je engels & vriendinnen komt het helemaal goed. :) xCharlotte

Mams

Lieve Charlotte,
Wat leuk om je verhaal te lezen. Wat betreft je engels komt het wel goed, nog een paar weken doorbijten en dan zal je merken dat het echt al een stuk makkelijker is. Dat is super leuk om naar die football game te gaan. Dikke knuffel xxxxxx

Jeanet

Hey Charlotte, linkje van je mams gekregen om je Amerikaanse avontuur te kunnen volgen! Leuk! Zo te lezen maak je al van alles mee, maak je al nieuwe vrienden -wat superfijn is- en begin je al een beetje in te (ham)burgeren, wel een vol dagprogramma hoor, Pffff, vandaag zijn Sophie en Guido weer begonnen op de RGO, ze hadden nog niet zoveel zin....Succes Charlotte! Lieve groet, buuf Jeanet

Opa en oma kardux

Lieve charlotte,
We zitten hier bij mama je bericht te lezen. Leuk om het allemaal te lezen. We sturen je gauw weer een brief met foto's . Liefs opa en oma

Petra en Kees

Hallo Charlie! leuk hoor om je zo te volgen. Hoe vind je het golfen? Als je terugkomt gaan we een keer samen OK? Straks ben je een pro als je terugkomt. leuke vakken kun je daar kiezen zeg erg crea Bea. tot schrijfs en een dikke kus van ons

Chritien en Jeroen

Hoi Charlotte

Leuk je vehalen te volgen, is wel een heel andere wereld daar, heel veel plezieeeeer, en geniet ervan. Liefs

Ad en Henny van den Broek

Hallo Charlotte
via opa en oma hebben we je reis-email door gekregen en we vinden het heel leuk om je te volgen. De eerste berichten klinken erg leuk. We willen graag op de hoogte blijven. groetjes van ons

Oma en opa schipper

Hoi lieverd
Klaarblijkelijk heb je onze mail van enkele dagen niet gehad.
Is het golfen leuk? Wij hebben het afgelopen weekend ook gedaan .
Morgen vroeg rijden we richting het zuiden.
Verder veel plezier en we horen via een ander kanaal wel van je .

Anke en Kees

hoi lot,
Super hoor om je belevenissen in amerika te volgen via deze weg.
Gelukkig gaat het allemaal goed met je, en met de taal gaat het over een maandje vanzelf.
En maak je niet te druk of jij vriendinnen of vrienden krijkt dat komt allemaal goed!!
Hier gaat het ook allemaal goed nog twee weekjes en dan hebben we lekker vakantie (op naar egypte)
je krijgt de groetjes van Erik zijn opa en oma uit nieuwe tonge.

Veel plezier meisje en tot horens

Gert, Sylvia, Kim en Lieke

Hallo nichtje,
Wat leuk om je enthousiaste verhalen te lezen. Fijn dat alles zo goed gaat, maar daar twijfelden we ook niet zo aan . Je hebt leuke vakken uitgekozen, vooral dat koken. Kan je ze misschien nog wat Nederlandse dingen leren koken.
Veel plezier en we kijken uit naar je volgende verhaal.
xxx je Zeeuwse familie.

edith

hey Char,
nou.............klinkt allemaal heel leuk! pottenbakken, huisontwerpen......koken dan weer iets minder! Doe maar goed je best met koken, daar worden wij, moeders, nooit slechter van! Relaxte "ouders" hebben we gehoord, da's ook best leuk, toch? Hier mis je nix hoor, alles gaat gewoon zijn gangetje. Jelle heeft zowaar wel zijn eerste rijles gekregen van Jaap. Dat was wel effe raar om je kleine manneke opeens achter het stuur te zien,maja..........ook mijn kindjes worden groot.....Henk en Jelle zijn vandaag naar "goldplay" Daar hebben ze erg naar uitgekeken! Geniet van je leventje daar en als het even niet lukt heb je volgens mij een mooie map om lekker even boven uit te huilen..........en dan snel weer verder hoor! knuffel van ons allemaal Xxxxxxx edith

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active