High School jaar Charlotte

De eerste dagen van het Amerikaanse leven

Hiii,

Mijn orientatieweek in NYC was geweldig. We hadden een gezellige Nederlandse groep en sliepen met 4 mensen op de kamer. De eerste dag zijn we naar Macy's, Brooklyn, Central Park, China Town, On top of the rock. Hier hadden we een uitzicht op heel Manhattan vanaf de 70e verdieping! De 2e dag hebben we Liberty Island bezocht, het 9/11 memorial gezien en hadden we vanaf 20:00 vrije tijd op Times Square. De laatste avond was echt super. Je wist op die plek gewoon niet waar je moest kijken, door al die lichtjes leek het net alsof het gewoon overdag was.

Zaterdag vloog ik van New York City via Chicago naar Lincoln. Ik werd daar door mijn gastgezin opgehaald. Ze waren erg aardig! Het was wel even wennen al dat Engels om me heen. De taal is lastig, zeker als je niet op de juiste woorden kan komen. Maar na een paar weken zal het al veel beter gaan denk ik. Gelijk de 2e dag zijn we gaan winkelen met m'n gastmoeder. De Shoppingsmalls zijn hier echt enorm. In Nederland lopen we van winkel naar winkel, maar hier rijden ze van winkel naar winkel. Echt alles is groter hier!

De eerste dagen wist ik niet waar ik moest kijken, alles hier is zo groot en de afstanden zijn enorm. Buiten is het ongeveer 30 graden maar binnen willen ze het hier volgens mij zo koud mogelijk houden, dus loop ik hier non-stop met kippenvel rond. Deze aparte dingen vind ik wel leuk, alles is zo anders als thuis.

Zondag is hier vaak familiedag. Gister heb ik nieuwe mensen ontmoet en de enorme maaltijden proberen op te eten. Iedereen hier is erg behulpzaam en ze zijn erg aardig. Er is hier ook een hond. Beetje wennen een huisdier in huis, als je thuis alleen goudvissen gewend bent.

Dinsdag ga ik voor het eerst naar mijn nieuwe school toe, voor een gesprek met de directeur en om m'n vakken te kiezen. Ik ben benieuwd hoe alles eruit zien, de school heeft maar 600 leerlingen dus ik denk dat alles best klein is. Gelijk de dag daarna ben ik jarig en is m'n echte eerste schooldag. Ik hoop dat ik 't overleef

Wink
.

Ik heb het nu erg leuk, en hoop dat ik snel nieuwe vrienden maak woensdag! In Nederland is het volgens mij heerlijk weer nu, dus iedereen nog een fijne vakantie en geniet ervan!

Charlotte

Reacties

Reacties

Iris Vroege

Jaloers! nu al.. Geweldig he Times Square! Blijf schrijven die verhaaltjes, is nu al leuk om te lezen. Succes de komende dagen schat!!!! Liefs

Vera Schipper

Heee zusieee,

Klinkt heel leuk allemaal!
Succes met de taal. Hier word het eindelijk een beetje zomer!
Met het winkelen komt het denk ik allemaal wel goed zo te horen. :o
Succes morgen met je 1e amerikaanse schooldag!

Dikke kus,
Je zusjee

Anke

hoi meis.

Geweldig wat je allemaal al hebt gezien en meegemaakt.
Moet toch ook een maar keer naar Amerika als ik dit allemaal zo lees, ik zou bijna jaloers op je worden.
Succes met je eerste schooldag, komt vast allemaal goed, en de taal gaat straks vanzelf.
Fijn dat je gastgezin leuk is.
We nemen vanavond een borrel op je 17e verjaardag
gefeliciteerd en proost lieffie

Kees,Anke en Jeroen

Christine Kardux

hoihoi Charlot,

erg leuk om je belevenissen te lezen, je zal het vast super hebben daar, geniet ervan!!!! Hoe was je 1ste schooldag??? Nog proficiat met je 17e verjaardag, Jop had het geloof ik via FB ook gedaan,

liefs van ons
allemaal xxx

Ton Petra en Kids van Dulst

He meis nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag !!!
We zijn je niet vergeten een dag voor je verjaardag hebben we pap en mam gefeliciteerd en nu een dag na je verjaardag voor jou de felicitaties. Wat een leuk verhaal heb je geschreven !!! Fantastisch, we hopen dat je 1e schooldag leuk was en natuurlijk is meegevallen. Charlot nog heel veel succes en zet ´m op we denken aan je veel liefs van ons allemaal xxxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active